torsdag 16 april 2009

16 April 2009: Robert tycker till

Ja, (h)Olla på er då! Idag har vart en märklig dag, till att börja med låser Christer ute mig på balkongen, sen måste ja vara där ute i en halvtimma innan någon kommer förbi som man kan kommunicera med... Problemet blev dock att de enda inom synhåll var Solo Españoltalande, så man fick dra i med ett Problemo de la porto och med rumsnummret dos cinco uno cinco. Då de till slut fattat vinken går de för att säga till i receptionen. Ett dött datorbatteri och en totalgranskning av utsikten senare knackar det på glasdörren bakom ryggen på mig, där står en vatkmästarliknande snubbe å flinar. Det visar sig att han pratar franska, ett språk jag inte bemästrar men kan lite mer än spanska iallafall. Vi står i rummet och skrattar åt incidenten ett tag innan jag ger honom ett par € i dricks.
På middagen saknade vi alla ett par tomtebloss i tårtan då vi högljutt garvade åt diverse perversiteter *paus* i skrivande stund börjar Philip argumentera med mig om mina ordval, men nu är det JAG som skriver, så han får allt ta en tidning å sätta saj *Play* För att sammanfatta middagen kan jag säga att vi fick folk att bli väldigt röda vid nämnandet av omslagspapper och andra saker som ej bör nämnas här, dessa saker finner du säkerligen på http://rum2515.blogspot.com/


MVH Robert

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar